F.v. Margrethe Sindre (fylkesleder i Rogaland) Kristene Olsen (sekretær), Linda Gudmundsen (kasserer), Kjellaug Eidnes Herringbotn (styremedlem), Arve Gangåssæter (styremedlem).

Hypofyse- og binyreforeningen i Rogaland avholdt sitt årsmøte i slutten av april på Sola Strand Hotel, Sola. Foruten årsmelding, regnskap og budsjett, inneholdt årsmøtet foredrag om kognitiv terapi ved Tone Larsen, psykiatrisk sykepleier, samt nettverksbygging og erfaringsutveksling i diagnosegrupper. Samlingen på 26 deltakere avsluttet et kunnskapsrikt kurs, med hyggelig middag og en storslått solnedgang som strålte over medlemmene som satt ved langbordet.

Følgende styre ble valgt:
Leder: Margrethe Helen Sindre (ett år). Sekretær: Kristene Olsen (to år). Kasserer: Linda Gudmundsen (ikke på valg). Styremedlem: Kjellaug Eidnes Herringbotn (ikke på valg) Styremedlem: Arve Gangåssæter (to år).

Øyvind Lindland, tidligere leder for HYBI-Rogaland takket for seg, det samme gjorde Jon Bø, Randaberg, som har sittet som styremedlem i mange år.

Margrethe Sindre bor i Stavanger og har vært medlem av HY-BI siden 2021, redaksjonsmedarbeider i Barken fra høsten 2022 og likeperson (primær binyrebarksvikt), siden våren 2023.

• Jeg takker for tilliten med skrekkblandet fryd, og kunne selvsagt ikke påtatt meg dette ledervervet om ikke Øyvind og Kjellaug ville stille som mentorer. De har vært med i foreningen lenge og deres kunnskap er verdifull for meg, sier den nyvalgt leder for HY-BI Rogaland.
Hopp rett ned til innholdet